Counter Strike: Global Offensive

Första plats: 7000 kr. + 5 st. Svive Alpha Ultralight K22A möss + 5 st. Dreamhack Sommar 2022 Biljetter*
Andra plats: 3000 kr.
* Dreamhack biljetterna ges som presentkort till Dreamhack store med värde av 5 BYOC-biljetter till Dreamhack Summer 2022
Anmälan
Anmälan sker på Challengermodes hemsida. Observera att endast personer som deltar på lanet får delta i turneringen.
Regler
Allmänt
- Antal spelare i varje lag: 5 stycken
- Speltyp: Single Elimination (final spelas BO3)
- VETO: Karta väljs genom att det laget som är överst i bracket börjar rösta bort karta sedan görs detta tills enbart 1 karta är kvar
Sidval & kartval
- Vid BO3 avgörs val av karta på följande vis: Det lag som förlorar sten, sax, påse väljer bort karta först, det lag som vinner sten, sax, påse väljer bort karta två. Det lag som vann sten, sax, påse väljer sedan första kartan, förlorarna väljer karta två och vid eventuell tredje karta slumpar admin fram sista karta från de 3 som är kvar.
Grundläggande regler
- Utsatt WO-tid är 15 minuter efter matchstart. Man har som lag möjlighet att pausa max 10 minuter under en match. Att utnyttja eventuella buggar under spelets gång kan leda till omedelbar diskning eller rundavdrag. Netgraph är tillåtet.
- Tredjepartsapplikationer som påverkar spelet får ej användas. Lagen är ansvariga att kontrollera reglerna regelbundet. Ingen pausning i runda om skada har tagits/granat har kastats eller annan impact har gjorts
Kart pool
- Active Duty Map Pool kommer att användas:
- Inferno
- Mirage
- Nuke
- Overpass
- Dust II
- Vertigo
- Ancient
Vid konflikter
- Vid varje tvist eller dåligt uppförande är det en admin som kommer att använda sitt omdöme för att lösa konflikten. Vid tvist pausas matchen i freezetime och lagkapten tar kontakt med admin omgående. Vid eventuell tvist som uppstår efter matchen rapporteras denna till admin snarast.
Schema & matchkonflikt
- Active Duty Map Pool kommer att användas:
- Spelare och lag är skyldiga att starta sina matcher i tid. Det är spelares ansvar att känna till aktuellt schema samt att meddela ansvarig admin innan spelare lämnar tävlingsområde eller onlinerum. Kan inte matchen startas enligt schema på grund av att en spelare eller lag inte är på plats ska admin kontaktas
Att hyra en server
- Det översta laget i bracket har alltid en skyldighet att hyra en server för matchen. Laget som hyr server får fritt välja vart de hyr servern ifrån, det enda kravet är att servern har VAC. Exempel på sidor där man boka server ifrån. Om ni och era motståndare vill spela med EAC innan kvartsfinalerna påbörjas så är det självklart tillåtet. Vi kräver dock bara att alla matcher från och med kvartsfinalerna spelas med det!
- Här är förslag på vart man kan hyra en server ifrån (Gratis)
- http://www.publiclir.se/start
- http://www.brutalcs.nu/
- Inställningarna utöver standard för servrarna ska vara:
- mp_freezetime 15
- mp_buytime 15
- mp_c4timer 40
- sv_competitive_official_5v5 1
- sv_damage_print_enable 0
- mp_roundtime_defuse 1.75
- mp_roundtime 1.55
- OVERTIME:
- mp_maxrounds 6
- mp_startmoney 10000
- Dessa iställningar blir oftast aktiverade automatiskt vid ”rcon start” i console.
Kommunikation
- Minst en spelare i varje lag ska befinna sig i i vår Discord så att alla lag ska kunna få kontakt med varandra. Det kommer även finnas admins tillgängliga där om ni har några frågor.
Observera Undantag kan ges vid vissa situationer – Turneringsansvarig har alltid sista ordet!
